3 pasi pentru o strategie de pret de succes

Strategia de afaceri este formata din mai pricing-matrixmulte elemente.

Unul dintre cele mai importante este oferta.

Oferta pe care o construim pentru piata relevanta este formata dintr-un produs sau serviciu asociat cu o valoare sau pret.

 

Pe scurt, cei 3 pasi de mai jos asigura o pozitionare corecta prin pret sunt:

  1. Decizia de a opta intre:
  • Oferta de valoare minima
  • Propunerea unica de valoare

sau, cu alte cuvinte, oferta noastra raspunde unei NEVOI (produs/serviciu de masa) sau reprezinta o SOLUTIE (produs/serviciu de top)?

  1. Calculul de pret, pornind de la costuri fixe, costuri variabile, adaos comercial / marja.
  1. Pozitionarea fata de concurenta si argumentarea raportului cost/beneficiu din punctul de vedere al clientului.

In final rezultatul este o PROPUNERE UNICA DE VALOARE, formata din mai multe elemente, si avand un pret coerent.

Mentionez un aspect important si anume utilizarea campaniilor de reduceri. In experienta mea am intalnit multe cazuri in care reducerile erau aplicate fara a intelege impactul in profitabilitate si, cu atat mai grav, fara a urmari ulterior rezultatele. Stiati ca daca aplicam 5% discount pentru un produs costa 80 ron si pe care il vindem cu 100 ron este necesar sa vindem cu 33% mai mult pentru a obtine acelasi profit?

In opinia mea, o afacere antreprenoriala noua are mai multe sanse de a obtine profit si de a se dezvolta sustenabil daca aplica o strategie de diferentiere fata de o strategie de pret mic prin costuri scazute, deoarece varianta a doua este greu de obtinut cand volumul de produse/servicii este mic. Sacrificarea calitatii pentru a prezenta o oferta atractiva ca valoare este o premisa pentru esec.

 

Te invit sa lucram impreuna pentru a crea valoare pentru afacerea ta!

ioana@ioanaarsenie.ro, tel 0727 765 520.

 

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *