Analiza: Antreprenoriat in Educatie

Am ales sa incep cu o analiza a antreprenoriatului in educatie pentru ca acest sector are un foarte mare potential si in acelasi timp mult de crescut din punct de vedere al strategiei si eficientei.

Profil: Antreprenorul in educatie este in multe cazuri un expert pasionat care este orientat catre calitate. Foarte implicat in activitatea de zi cu zi isi asuma multe roluri si controleaza absolut tot:

  • Conduce scoala
  • Creaza conceptul educational
  • Gestioneaza personalul
  • Activeaza ca profesor
  • Raspunde in fata autoritatilor
  • Mentine relatia cu parintii
  • Se ocupa de activitatile administrative.

Toate aceste activitati duc la o supra-aglomerare a antreprenorului, care devine sclavul activitatii operationale si astfel neglijeaza strategia afacerii sale. Este un cerc vicios, in care rezultatele financiare sunt plafonate si automat submineaza dezvoltarea viitoare.

Pentru a trece la un nivel superior este nevoie de actiune strategica si detasare de operational. Antreprenorul trebuie sa invete sa faca un management performant al afacerii sale.

Directii de exploatat: Invatamantul privat este limitat si exista un potential foarte mare daca scolile private actuale vor produce rezultate. Diferentierea fata de sistemul de stat se face in acest moment mai mult prin conditiile oferite si grija pentru copii si mai putin prin performanta scolara.

Antreprenorul in educatie poate sa exploateze urmatoarele oportunitati:

  • Aglomerarea din scolile de stat
  • Nevoia unui parteneriat eficient scoala – familie
  • Crearea unui parteneriat scoala – comunitate

si sa creeze o oferta unica, valoroasa prin continut si calitate.

 

Strategie – E2351233_origlemente cheie

  • Identitatea: viziune, misiune, valori si obiective strategice
  • Propunerea unica de valoare: proiectul educational
  • Plan de business pe 3-5 ani
  • Strategie de marketing si comunicare
  • Capitalizarea rezultatelor obtinute de catre elevi
  • Relatia cu comunitatea

 

Cred ca vor avea de castigat acei antreprenori care isi definesc un mesaj puternic si devin vizibili in comunitate, atat ei, cat si cei din echipa lor. Sa nu uitam ca profesorul este cel care atrage elevii (parintii) si nu scoala. Sau, altfel spus, valoarea scolii este data de valoarea profesorilor sai.

 

 

 

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *