Cum faci al doilea milion?

Sau, cum treci la urmatorul ciclu de crestere?

Am intalnit antreprenori care stiu ca pot face mai mult, ” x 2″, dar cu toate acestea sunt de cativa ani in acelasi punct cu afacerea lor. Raporteaza aceeasi cifra de afaceri, dar cu cheltuieli usor in crestere, marje mai mici, deci profitabilitate in scadere sau cel mult stabila.

Cateva intrebari cheie lamuresc situatia in care se afla afacerea respectiva.

Toate industriile sunt speciale: „la noi este diferit, concurenta este mare, puterea de negociere a clientilor este tot mai mare si suntem nevoiti sa reducem preturile”. De acord, dar este o realitate a pietei, valabila pentru toata lumea.

De ce as cumpara de la tine si nu de la concurentul tau?: raspunsuri vagi, prea largi sau rapiditatea de a schimba subiectul. Daca nu ai un raspuns convingator la acest punct, continua sa lucrezi, nu trece mai departe! Care este valoarea pe care o oferi, cum este perceputa de clienti si ce poti face pentru a stopa deprecierea? Ce servicii suplimentare poti adauga, cum poti face experienta de cumparare, utilizare, inlocuire, cu adevarat memorabila? Afla aceste raspunsuri, de la clientii tai!

De foarte multe ori, am surpriza sa constat cunosterea superficiala a pietei, a concurentei, a trendurilor in industrie si business. Rezulta un foarte mare spatiu de lucru si progres. Stim foarte bine ca este mult mai usor sa preiei un model de succes si sa-i aduci mici ajustari, creand un produs, serviciu, proces wow.

Pregatim o noua etapa de crestere lucrand in interior mai intai. Fara a inova neaparat in produs si relatia cu clientii, restructuram afacerea, reorganizam procesele si activitatile intr-o structura stabila, cu mecanisme proprii de control, cu echipe independente si performante.

  1. Trecem de la cresterea realizata prin control catre cresterea realizata prin delegare. Ajungem la un punct in care afacerea produce aceleasi rezultate sau rezultate mai mari fara ca antreprenorul sa fie 24/24 acolo.
  2. In continuare, mergem catre o etapa superioara, cea a coordonarii si cooperarii. Ajunsi aici, rezultatele sunt limitate doar de obiectivele prea mici. Este un punct in care liderii lucreaza impreuna cu echipele pentru misiunea lor, aceea de a oferi valoare clientilor. Daca reusesti sa creezi aceasta cultura si mecanismele necesare functionarii ei atunci cresterea este naturala si usoara.
  3. Fixeaza fundatia pentru viitor inainte de a creste echipa. Adica, parcurge mai intai primele 2 etape si apoi adauga persoane noi. Cu cat structura devine mai mare, cu atat este mai complicat de optimizat si de schimbat cultura, modul in care se fac lucrurile. Vedem acest lucru in corporatii, unde mijloacele/bugetele pentru dezvoltare sunt mult mai mari.
  4. Lucreaza cu cifre. Creaza mecanismele de raportare necesare pentru pilotarea rezultatelor, a cresterii.

Cum poti re1aliza aceste lucruri?

Iti propun sa facem o evaluare a afacerii tale, o analiza SWOT urmata de un diagnostic. Vom negocia si agrea impreuna concluziile.

Cand este momentul potrivit? Ideal, inainte de declin, cand lucrurile inca merg bine, cand nu lucrezi in regim de „urgenta” si poti face lucrurile calm si corect.

De ce sa lucrezi cu un consultant? Pentru ca vei avea o perspectiva independenta si vei fi confruntat, in masura in care doresti si poti accepta, cu ineficientele personale, de foarte multe ori extinse in afacerea ta. Pentru ca, cu expertiza pe care o am, pot sa te ajut sa creezi cea mai buna structura cu cele mai potrivite procese si sisteme si competente valoroase la angajatii tai.

Sa stabilim o intalnire pentru a creiona impreuna acest proiect: ioana@ioanaarsenie.ro

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *