Cum poate fi contabilitatea un pilon de baza pentru o afacere sanatoasa?

Antreprenorii se confrunta cu probleme administrative multiple. Sarcina gestiunii, a conformarii cu reglementarile in vigoare, volatile si incoerente uneori, dar si lipsa de profesionalism a celor cu care lucreaza pe partea financiara i-au adus in aceasta dificultate.

Mai devreme sau mai tarziu, apar semne de boala:

  • nu sunt de acord cu cifrele comunicate de contabil
  • nu inteleg sumele pe care trebuie sa le platesc la stat
  • am impresia ca nu primesc recomandari si nu valorific oportunitatile de optimizare fiscala
  • contabilul nu vrea sa inteleaga business-ul si nevoile mele de raportare
  • apar penalitati, amenzi, de-registrari de la TVA, alte probleme despre care nu am fost informat
  • nu inteleg documentele pe care le semnez

In functie de nivelul de toleranta, antreprenorul decide la un moment dat sa faca o schimbare.

Cum poti sa faci o alegere buna?

Desigur, valoarea are un pret. Esti dispus sa percepi si sa primesti aceasta valoare si sa transformi acest serviciu intr-un diferentiator, intr-o arma pentru tine? Intelegi ca relatia cu contabilul tau poate fi una de parteneriat pentru business-ul tau?

Poti face urmatoarele filtre, pentru a reduce riscul:

  • verifica statutul contabilului respectiv: este membru activ la CECCAR? veti face un contract PFA/firma? semneaza situatiile financiare?
  • cum are loc comunicarea cu acel contabil: vorbeste in conturi si legi si te exclude din acest proces? ii poti explica ce nevoi ai si poti sa formalizezi si un plan de training, asa incat, treptat, sa vorbiti aceeasi limba.
  • stabileste o procedura de lucru: un minim de informatii pe care sa le primesti in fiecare luna.
  • creaza si solicita un raport de management, organizat pe structura afacerii si nu pe conturi si rutine contabile.
  • lucreaza cu buget si analiza de variatii.
  • implica-l in deciziile de business si nu-l pune in fata faptului implinit: tranzactii nedocumentate sau documentate incomplet.
  • verifica competentele globale legate de cunoasterea cadrului legal, a legislatiei muncii, a industriei.

Daca totul pare in regula, te sfatuiesc ca macar o data la un an sa ai o discutie cu un alt profesionist, sa faci o evaluare a calitatii serviciului primit si sa ai o a doua opinie pentru spete mai complexe.

Desigur, toate acestea presupun un cost. Insa acest cost nu este o cheltuiala dpdv strategic, ci o investitie in securitatea afacerii tale.

Cum te pot ajuta in calitate dservicese partener strategic?

  • O componenta importanta in proiectele de strategie este conectarea cu business-ul a contabilitatii si  operatiunilor, prin raportare. Astfel, ne asiguram ca implementam un proces prin care avem la dispozitie datele necesare pentru a evalua si decide, in cel mai eficient mod posibil, si controlam implementarea planului strategic.
  • Daca este necesar asigur revizuirea situatiilor financiare si a operatiunilor complexe si chiar putem prelua activitatea de contabilitate si raportare.
  • Lucram pentru optimizare fiscala.
  • Includem o componenta de training pentru cei implicati, asa incat noile instrumente si raportari sa fie usor de utilizat.

In final, putem structura un pachet interesant, strategie & financiar, prin care sa optimizam bugetul si sa eficientizam interventia noastra.

Daca decizi sa faci o schimbare in acest sens nu ezita sa ma contactezi: ioana@ioanaarsenie.ro sau 0727765520.

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *