Maiestria financiara in 2019

As vrea sa te intreb care erau obiectivele tale de business, la inceputul anului, exprimate in cifre, si care este gradul lor de realizare si proiectia pentru final de an. Ar fi bine sa putem explica, intr-o analiza factoriala, de ce nu ai realizat obiectivele sau de ce le-ai depasit. Multi antreprenori cred ca daca realizeaza obiectivele nu este nevoie de o analiza, ceea ce poate fi o capcana. La fel cum, de exemplu, o crestere de 5% este insuficienta intr-o piata care a crescut cu 10%.

Sunt cateva elemente pe care trebuie sa le stapanesti la un nivel cat mai bun pe partea de cifre:

  • Strategia de pret – este un mix intre comercial/marketing si finante. Calculul (tehnic) al pretului este o munca minutioasa. Existe retete de lucru, insa este nevoie de adaptarea atenta pentru fiecare companie si produs in parte. Mai departe, revizuirea periodica a standardelor de cost incluse.
  • Analiza si proiectiile de Venituri si Cheltuieli (P&L). Din nou, maiestria sta si aici in cuplarea celor doua activitati. Este important ca proiectiile sa nu fie statice, sa evolueze in functie de evolutia pietei, a conditiilor concurentiale, a costurilor, a taxelor, etc.
  • Cash-Flow-ul trebuie sa fie corelat cu P&L si sa includa „rezerve”, bazate pe experienta.

Astfel ca toate aceste instrumente financiare trebuie realizate cu contributia omului de business, care cunoaste piata, partea comerciala/clientii si poate cel mai bine sa faca estimarile necesare. Un finantist, oricat de bun ar fi, nu poate lucra fara inputul tau.

Ce faci insa daca ai un contabil, care doar livreaza elementele obligatorii, si acestea in termenele maximale, pentru plata taxelor la stat?

Am intalnit antreprenori care isi tin propriile evidente, fara a putea fi corelate cu contabilitatea si fara a extrage mai departe esenta pentru analiza si proiectii.

Solutia pe care o propun este implementarea unui sistem de actualizare a datelor in sistemul financiar-contabil, in timp (semi)real, saptamanal macar, cu inchiderea de luna, provizorie, la inceputul lunii urmatoare, suplimentata cu raportare, analiza si simulator de business.

Concret, te invit sa:

  1. participi la Workshop in data de 26.09.2018 , alaturi de alti antreprenori, cu obiectivul de a fixa notiunile de baza.
  2. lucram impreuna Proiectul initial de stabilire a Strategiei financiare pentru 2019, avand componentele de mai sus.
  3. te asistam la Implementare in 2019, prin sesiuni de training si lucru, alaturi de echipa ta si intalniri de recalibrare lunare.

Daca consideri ca acest proces este util pentru tine si compania ta te rog sa imi lasi un mesaj cu datele de contact, pentru a stabili sesiunea initiala, gratuita, de dimensionare a proiectului aici.

 

 

Despre mine: Din anul 2000 lucrez in domeniul consultantei financiare, fiscale si de management, din care aproape zece ani am fost director financiar si manager responsabil de operational si strategie in cadrul unei companii multinationale (Timac Agro Romania – grupul Roullier), prezente pe piata din Romania. Am lucrat in Romania, dar am coordonat financiar si strategic mai multe proiecte in tari din regiunea noastra, precum Turcia, Grecia, Republica Moldova si Ucraina. In cei 17 ani de activitate, datorita diversitatii activitatii de consultanta desfasurate, am avut oportunitatea sa cunosc si sa lucrez cu clienti din multe industrii, acestea variind de la productie si comert pana la servicii. Ca formare, sunt profesor de matematica si economist. Am devenit expert contabil in anul 2004 si membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) in 2010. Printre companiile care au fost beneficiarii activitatii mele de consultanta financiara, fiscala si strategica se numara atat multinationale: HP-Compaq, Michelin Romania, Sotralentz Industries, Koelner Romania, AMC Apia Expo, cat si companii antreprenoriale romanesti: Danube Cruise Romania, Adori Lighting, Casa de Moda Romanitza, Durby Consulting, Editura Bonjour, Casa Vogue, Hollandia Green, REI Finance Advisors, Modpack System SRL, Brandaffair Publicitate, Mega Led, Romtor Real Estate, Inaq Consulting, grupul de firme Adrem, Asociatia Agrobiotechrom, Arca Hobber SRL, Mystic Textile, Elysee Impex, Petrolul Ploiesti, Tratoria Paradis.

Serviciile mele: INTEGRATE – strategie de business, management financiar si contabilitate.

Am organizat si voi continua seria de evenimente TRUSTED Advisor by Ioana Arsenie își propune să ofere abilități specializate tuturor antreprenorilor interesați de dezvoltarea businessului și de intrarea într-o nouă etapă cu ajutor profesionist.

Instrumente proprii: TABLOUL DE BORD si SIMULATORUL DE BUSINESS.

 

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *