Ioana Arsenie la ZF Live, 11 decembrie 2015

Tema abordata in emisiune a fost despre restructurarea companiilor romanesti pentru cresterea productivitatii.

Cateva idei:

  • Companiile care au investit in ultima perioada în dezvoltare prezinta perspective foarte bune de crestere si vor castiga un loc tot mai mare in piata.
  • Industria IT, serviciile, agricultura si ener­gia reprezinta zone care cresc foarte mult si in care inves­titiile sunt atrase mai usor. 2016 se anunţă a fi un an dinamic, iar pentru cei care s-au pregatit este momentul sa investeasca.
  • Exista si sectoare mai defa­vorizate, antreprenoriatul mic si mijlociu, care se confruntă cu pro­bleme care tin de lipsa unei structuri, a unei strategii eficiente. Pentru acestia, este foarte greu să valorifice po­tentialul pe care il ofera această perioada. Foarte multi isi propun sa ramana la acelasi nivel si nu reuşesc sa aiba ambitii mai mari. In perioada de criza, multi dintre ei au disparut. Acest lucru a reprezentat un beneficiu pentru piata si pentru cei ramasi, care vor putea sa obtina performante.
  • Ca tendinta in piata, in ultima perioada se remarca o predilectie pentru digital, zona de web design, IT şi marketing online. Digitalizarea este un trend pe care ar trebui să nu-l ignore niciun antreprenor. In cazul companiilor mijlocii, care vor sa-si mentina tendinta de crestere, acestea ar trebui să devina cat mai vizibile în mediul online, un lucru extrem de important fiind apropierea fata de client.
  • Principala problema remarcata de Ioana Arsenie in legatura cu antreprenorii se refera la faptul ca acestia tind sa controleze toate activitatile businessului si nu sunt obisnuiti sa delege o parte dintre ele unui management responsabil pentru partea operationala. Din acest motiv, deciziile se iau de pe o zi pe alta, in funcţie de oportunitatile care apar, fara a exista o strategie, un buget. Nu există un buget de promovare şi o strategie de marketing.
  • Structurile trebuie sa inceapa să inoveze. Antreprenorii trebuie sa dea un pas inapoi si sa-si creeze urmaşi pentru a-si putea asigura continuitatea businessului.

 

Rolul meu in calitate de consultant de management consta in a-i face pe zf iaantreprenori sa constientizeze toate aceste lucruri. De cele mai multe ori acestia isi dau seama de faptul ca exista un blocaj si sunt dispusi sa schimbe ceva. In acest punct, venim si facem un audit initial, în care descoperim in detaliu unde se afla compania, care este punctul de pornire si ce obiective putem trasa mai departe. Urmeaza perioada de adaptare si de implementare a noului mod de lucru. Este o transformare atat a businessului cat si a echipei, o transformare in care acestia invata sa lucreze in mod diferit. Pe partea tehnica se lucreaza la procese, la sisteme si incercam sa optimizăm lucrurile.

 

Mai jos articolul complet:

http://www.zfcorporate.ro/business-hi-tech/zf-live-ioana-arsenie-digitalizarea-este-un-trend-pe-care-ar-trebui-sa-nu-l-ignore-niciun-antreprenor-14918356

 

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *