Obiective strategice (planul strategic, #2)

Continui seria articolelor pe tema strategiei de afaceri, cu atentie sporita pe cea de-a doua etapa, dupa analiza de piata: stabilirea obiectivelor strategice.

Acest demers porneste de la evaluarea potentialului afacerii si a industriei, combinata cu investitia de timp si bani pe care si-o propune antreprenorul pentru business-ul respectiv.

Desigur, in centrul acestei constructii sta identitatea afacerii, respectiv Misiunea, Viziunea si Valorile, despre care am scris anterior. Daca este nevoie sa revezi aceste elemente, dinamice in timp, acum este momentul.

Cateva intrindexebari relevante pentru etapa de stabilire a obiectivelor:

  1. ce doresc eu, ca antreprenor? ce vreau sa fac peste 5 ani, 3 ani, 1 an?
  2. cata disponibilitate am de a ma ocupa sa cresc, la un nivel superior, aceasta afacere?
  3. care este un obiectiv de crestere ambitios pentru mine? un ROI motivant? (aici, te sfatuiesc sa incluzi si costurile tale: timpul tau; care este valoarea unei ore/zile de munca?)
  4. care sunt atuu-urile pentru ca afacerea ta sa creasca mai mult decat media industriei sau mai mult decat principalii competitori?
  5. ce investitie planuiesti sa faci pentru a sustine aceasta dezvoltare?

In curand, planul strategic #3: Motoarele de crestere si obiectivele tactice.

Spor la lucru!

In calitate de consultant in management strategic te pot ajuta cu un punct de vedere independent si critic, pentru a construi strategia de crestere. Contacteaza-ma pentru a stabili o intalnire: ioana@ioanaarsenie.ro

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *