Strategia este gata: ce urmeaza?

Demersul de a construi un plan strategic nu este deloc simplu, pentru ca:

  • ai numeroase setari, experiente, convingeri care te blocheaza sa vezi posibilitatile reale de crestere a afacerii tale
  • ai incercat deja anumite strategii si parteneriate in trecut, cu un rezultat insuficient.

Trecand peste acest moment, reusim impreuna sa cream strategia pentru afacerea ta. Un plan pe minim 1 an, ideal 3 ani, care este insotit de resurse/buget si indicatori de performanta financiari si non-financiari.

Mai departe, sunt 2 etape esentiale pentru succesul strategiei:

  1. Comunicarea in cadrul echipei si realizarea unui acord de implicare si responsabilizare a angajatilor. Uneori intalnesc antreprenori si manageri care nu reusesc sa comunice strategia si sa creeze adeziune, pentru ca nu stiu sa faca acest lucru sau nu au incredere in angajatii lor.
  2. Implementare, monitorizare continua si ajustare.

imgDe foarte multe ori, nu se realizeaza in mod eficient etapele de implementare, control si ajustare. Aceasta munca presupune organizare, rigoare, continuitate.

Cine e in masura sa faca acest proces? Antreprenorul trebuie sa identifice o persoana care sa fie mana sa dreapta, avand in acelasi timp competentele mentionate anterior.

Ce riscam daca nu facem acest proces? Probabil vom arunca la gunoi o strategie buna, doar pentru ca nu am identificat si corectat un aspect poate minor. Sau, daca lucrurile merg bine, vom evalua strategia foarte bine, in mod global, fara sa stim ce a mers si ce nu a mers si unde am irosit resurse (timp si bani) inutil.

Cum adaug valoare in calitate de consultant extern ?

  • Acompaniez antreprenorii si managerii lor in procesul de definire a strategiei. Ofer perspective noi si evaluam resurse si riscuri. Agream obiective concrete si indicatori de performanta. Identificam si eliminam barierele in comunicare. Prin implicarea echipei obtinem adeziune si crestem nivelul competentelor.
  • Aduc expertiza in managementul de proiect : implementarea corecta a proiectului si transferul de cunostinte catre echipa interna, respectarea termenelor agreate, crearea de proceduri de lucru si co-interesarea echipei interne pentru realizarea proiectului.
  • Sunt independenta – ofer suport real pentru evaluarea afacerii, a strategiei.
  • Asigur asistenta pe perioada de implementare, element diferentiator si esential pentru succes, in opinia mea.

Doresti sa stabilim o intalnire si sa evaluam cum putem crea impreuna valoare pentru afacerea ta? Te rog sa ma contactezi la : ioana@ioanaarsenie.ro sau tel 0727 765 520.

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *