Strategia financiara in 5 pasi

In proiectele de strategie zona financiara este extrem de importanta pentru ca defineste in mod exact punctul initial – unde ne afanalystlam – si construieste in mod realist viitorul. Dar, de cele mai multe ori, aceste discutii sunt dificile, fie din cauza ca notiunile de baza sunt neclare, fie datorita faptului ca nu exista date, rapoarte intr-o forma care sa slujeasca managementului.

Intr-o astfel de situatie, pornim un proiect de optimizare a functiei financiare in care cream structura necesara pentru dezvoltarea afacerii.

In continuare prezint etapele importante in definirea strategiei financiare, pe care le poti implementa cu echipa ta:

  1. Analiza financiara orientata catre business:
    • Sunt identificate sursele de venituri: activitati, proiecte, linii de business.
    • Se defineste structura bugetului de cheltuieli si investitii.
    • Se face analiza pentru ultimii ani sau perioade relevante pentru etapa de dezvoltare in care se afla afacerea.
  2. Stabilirea obiectivelor de business pentru 3 ani
    • Se pleaca de la obtiectivele strategice pe termen mediu/lung
    • Se stabilesc obiective anuale in termen de volum activitate/cifra de afaceri si profit.
  3. Constructia proiectiilor financiare
    • Se realizeaza proiectiile financiare anuale, cuprinzand categoriile principale, sintetice, de venituri, cheltuieli si investitii
    • Se definesc indicatorii de performanta utilizati pentru evaluare (vezi articol despre KPI)
  4. Bugetul anual
    • Detaliaza proiectia financiara si porneste de la bugetele departamentale, pe care le aduna intr-un buget consolidat.
    • Contine P&L (venituri si cheltuieli), bilant si cash-flow.
    • Bugetul anual se analizeaza lunar si trebuie ajustat daca sunt diferente importante intre versiunea initiala si realitate.
  5. Implementarea unui sistem de raportare eficient
    • Este esential ca raportarea sa fie un instrument pentru decizie la indemana managementului. Aceasta inseamna ca cifre corecte sa fie livrate in timp real. Pentru ca sa poti lua decizii rapide, ai nevoie de estimari coerente, care sa fie completate de raportari exacte, dupa inchiderea contabila lunara.
    • De cele mai multe ori, acest proces presupune modificari complexe in organizatie, proceduri administrative simple si eficiente, care sa fie intelese si respectate si sa sustina demersul de eficientizare a afacerii.
    • Ai nevoie de un lider care sa isi asume acest proiect intern.
    • Cu aceasta ocazie se pot eficientiza si alte procese conexe din organizatie si se uniformizeaza raportarile utilizate de departamente si management.
    • Desi presupune un efort important, in final rezultatul este pe masura pentru ca organizatia devine mai eficienta si performanta, iar structura administrativa este clarificata si optimizata.

In calitaDSC_1994te de consultant de management te pot ajuta sa construiesti strategia financiara a afacerii tale. Am o experienta holistica si iti acord tot suportul pentru realizarea obiectivelor tale strategice.

Ma poti contacta pentru a stabili o prima sesiune de lucru: ioana@ioanaarsenie.ro / 0727 765 520.

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *