Strategia – componenta esentiala a unei afaceri de succes

In munca mea de consultant de management intalnesc afaceri la inceput de drum sau afaceri care au deja o vechime, care sunt caracterizate de :

  • lipsa unei structuri coerente in care utilizarea resurselor sa se faca in mod eficient si controlabil
  • antreprenori extrem de prezenti in operational, fara de care lucrurile nu se intampla
  • echipe cu o performanta mult sub potential, pe fondul lipsei de directie, responsabilizare, angajament si incredere
  • decizii luate intuitiv, incercari si energie alocata in foarte multe directii, fara o urmarire a beneficiilor
  • rezultate financiare in stagnare sau in scadere

O abordare pe termen scurt este sa tratezi problemele, acele blocaje punctuale din activitatea de zi cu zi, in mod individual. Astfel, antreprenorul sau managerii-cheie se transforma in pompieri, reactionand la problemele care apar si irosind potentialul pe care il au de a face lucruri mari, cu impact in rezultate.

 

Propunerea mea este sa abordstratam lucrurile dintr-o perspectiva holistica si de la un alt nivel.

 

 

De cele mai multe ori, simptomatica prezentata mai sus este rezultatul lipsei unei strategii coerente, comunicate si asumate in companie.

Intalnesc in practica foarte multe situatii in care strategia se confunda cu planurile operationale, respectiv obiectivele strategice sunt amestecate cu cele operationale. La fel de grave sunt cazurile in care managerii de strategie nu au contact cu realitatea in care afacerea se desfasoara, cu piata, cu clientela, cu concurenta.

Exista si o alta situatie la fel de paguboasa pentru afacere in care operatiunile sunt deconectate de strategie. Planul strategic exista, este coerent, dar ramane la nivelul antreprenorului sau a managerilor-cheie din afacere, care nu reusesc sa-l transmita mai departe, prin implementare in operatiuni.

Planificarea strategica este esentiala pentru succesul oricarei afaceri. Pornind cu definirea viziunii, misiunii si valorilor, descriem incotro se indreapta afacerea, prin obiective strategice si operationale.

Odata facut acest pas critic se continua firesc cu etapa de implementare, cu asigurarea adeziunii angajatilor, cu planuri de actiune pe termen mediu si lung, care sunt mai departe detaliate in planuri de actiune pe termen scurt.

Daca acest proces este bine facut si controlat permanent, beneficiile apar rapid si se vad in rezultatele afacerii:

  • performanta angajatilor in crestere, odata cu un angajament/adeziune ridicate
  • cresterea procesului de delegare in companie
  • timp castigat pentru antreprenor si managerii-cheie pentru a se dedica proiectelor strategice, de dezvoltare a afacerii
  • mai multa claritate in interior, vizibila si in exterior, in relatia cu partenerii de afaceri si clienti.

Durata acestui proces de transformare variaza de la caz la caz. Beneficii vizibile apar dupa primii pasi, incepand cu imbunatatirea comunicarii si a procesului decizional in companie.

Te invit sa lucram impreuna pentru a crea valoare pentru afacerea ta!

ioana@ioanaarsenie.ro, tel 0727 765 520.

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *