Sunt costurile tale corect reflectate in pret?

In continuarea articolului „3 PASI PENTRU O STRATEGIE DE PRET DE SUCCES” (http://ioanaarsenie.ro/3-pasi-pentru-o-strategie-de-pret-de-succes/) iti propun sa reflectezi asupra modului in care iti urmaresti costul de productie.

Nu ma refer doar la activitati de productie, ci si la servicii, pentru executia carora aveti un intreg proces.

Din pacate, de cele mai multe ori, in practica, antreprenorii nu fac aceste calcule pentru activitati tip servicii.

1. Cum stabilesti costul de productie?

Orice produs (bun sau serviciu) presupune un consum de materiale si un numar de ore de lucru, efectuate de angajati cu specializari diverse.

In cazul produselor standardizate trebuie sa realizezi reteta, adica sa definesti, in mod cat mai corect, consumuri si ore de lucru standard. Vei include de asemenea un procent de „pierderi”, bazat pe experienta anterioara sau estimare.

Astfel iti construiesti costurile directe unitare standard.

Mai departe, trebuie sa calculezi costurile indirecte si sa le aloci pentru produsele pe care le ai, in mod coerent.

O greseala pe care o poti face este sa consideri capacitatea maxima de productie. Aceasta este o abordare optimista si poate nerealista. Pentru ca trebuie sa nu uitam sa corelam capacitatea de productie cu capacitatea de vanzare.

2. Cum verifici costul de productie real?

La sfarsitul perioadei compari costurile reale cu cele standard. Poate consideri acest demers ca fiind pur contabil, dar cred ca e foarte important sa primesti un astfel de raport, construit in corelatie cu activitatea de productie si sa poti decide ce faci mai departe. Nu poti lasa costurile suplimentare, nerepartizate in costul de productie, sa afecteze rezultatul, in continuare, pentru ca marja pe care o incluzi in calculul de pret nu este reala.

3. Cum pot sa nu ma pierd in detalii si sa iau deciziile corecte?

Este o intrebare pe care o adresez in proiectele mele. Ca antreprenor nu ai timp si nu e firesc sa te ocupi in detaliu de acest proces. Pentru ca timpul tau este prea valoros si poti sa obtii mai multi bani daca te ocupi de vanzari si parteneriate strategice.

Insa este gresit sa ignori aceste elemente, pentru ca la final nu vei sti de ce rezultatele sunt atat de bune sau atat de slabe.

Ioana ARSENIE logo OK

Te pot ajuta sa setezi un sistem care sa functioneze corect, controlat, si sa produca un raport pe baza caruia sa iei decizii. Ideal este sa includem contabilitatea in acest proces. Un astfel de proiect poate dura de la o zi la cateva zile si are si o etapa de calibrare si training, dar la final obtinem rezultatele dorite.

Pentru a primi o oferta te rog sa ma contactezi: ioana@ioanaarsenie.ro / 0727 765 520.

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *