ANTREPRENORI

Povestea mea

antreprenoriDin anul 2000 am o experienta in domeniul consultantei financiare, fiscale si de management, din care in ultimii aproape zece ani am fost director financiar si manager responsabil de operational si strategie in cadrul unei companii multinationale, prezente pe piata din Romania.

Este vorba despre Timac Agro Romania, o companie cu o cifra de afaceri pe plan local de peste 30 de milioane de euro si cu peste 100 de angajati, care activeaza in agribusiness.
La Timac, m-am ocupat de zona financiara, de cea operationala si de cea strategica.

Am lucrat in Romania, dar am coordonat financiar si strategic mai multe proiecte in tari din regiunea noastra, precum Turcia, Grecia, Republica Moldova si Ucraina.

Cum lucrez?

In primul rand, este important de stiut ca am langa mine, in demersul de a fi un partener de valoare pentru cresterea afacerii dumneavoastra, o intreaga echipa de profesionisti, o echipa multidisciplinara, care acopera o plaja larga de servicii din zona consultantei fiscale, financiare si strategice.

Sub coordonarea mea si cu o atenta implicare din partea dumneavoastra, rezultatele se pot vedea cu ochiul liber in afacerea pe care o conduceti sau o detineti in minumum o luna de la semnarea contractului.

Cum procedam?

Plecam de la obiectivul sau problema identificata de dumneavoastra. Analizam si stabilim impreuna cauzele problemei. Agream impreuna cu dumneavoastra modalitatile cele mai eficiente de inlaturare a acestor cauze. Mai departe, va propunem un plan de actiune si analizam beneficiile, costurile si riscurile asociate.

Intervenim punctual in implementarea solutiilor si asiguram monitorizarea permanenta a procesului, inclusiv dupa incheierea etapei de implementare, pe o perioada de comun acord agreata prin contract. Metoda noastra se bazeaza pe cooperarea cu echipele si directorii dumneavoastra, pentru a evita pe cat posibil situatiile in care decizia este impusa „obligat fortat”.

De ce astfel?

Pentru ca  in atatia ani de practica am constat ca daca angajatii, dar, mai ales, managerii nu sunt implicati in procesul de transformare si nu-l sustin, ajung in cele din urma sa-l saboteze si, implicit, sa saboteze trecerea companiei la urmatorul nivel de crestere.

Prin cooperare si coeziune, ne asiguram de succesul proiectului, dar si de realizarea acestuia la parametri optimi (timp, bani, resurse alocate). In plus, intotdeauna suntem atenti la constructia unui buget adecvat,  luand in calcul interventii limitate, dar cu impact si timpi de lucru eficient distribuiti.

OFERTA DE CONSULTANTA PENTRU ANTREPRENORI

Daca doriti o dezvoltare rapida, cu mai multe afaceri, linii de business sau produse/servicii ori lucrati pentru a va consolida si securiza pozitia in piata sau  poate doriti sa accesati clienti si piete noi, contributia noastra la succesul dumneavoastra ca antreprenor pleaca de la gasirea raspunsurilor la urmatoarele intrebari (si nu numai):

  • Cum pot sa sustin aceasta dezvoltare cu un buget cat mai mic de cheltuieli fixe si variabile?
  • Cum sa ne organizam ca sa avem oamenii potriviti si cea mai eficienta structura posibila?
  • Cum sa fiu sigur ca si in timpul si dupa ce ating cresterea dorita pastrez controlul asupra patrimoniului?
  • Cum ma asigur ca strategia gandita de mine este implementata in companie si aduce rezultatele dorite?
  • Cum sa devin un partener de afaceri de incredere pentru clienti pe care nu ii accesez acum sau ii accesez prea putin, cum ar fi multinationalele sau (potentiali) clienti externi (export)?
  • Am in vedere toate riscurile importante, cu impact sau probabilitate de aparitie mare? Am solutii si masuri pregatite pentru a fi aplicate imediat, in cazul in care riscurile respective apar?
  • Cum imi pot face investitiile cat mai bine din punct de vedere legal, fiscal, financiar?

Lista aceasta de intrebari este cu siguranta departe de a fi completa.

Scopul meu principal in orice relatie de colaborare am este legat de a contribui impreuna cu dumneavoastra la atingerea obiectivelor de afaceri pe care le aveti, respectiv la cresterea rezultatelor financiare, prin cresterea clientelei si/sau optimizarea costurilor. Daca doriti sa programam o prima intrevedere ca sa ne cunoasteti mai bine si sa vedeti daca suntem acel partener strategic pe care-l cautati, va rugam sa ne scrieti AICI

Fara a fi limitate la aceasta lista de mai jos, enumar cateva proiecte pe care vi le propunem:

Aliniere strategica in operatiuni:

Asistam si contribuim activ la implementarea strategiei de crestere in afacerea dumneavoastra, prin abordarea integrata a proceselor din companie/grup de companii, optimizarea rolurilor si a resurselor, definirea indicatorilor de performanta si coordonarea directorilor, a departamentelor si echipelor pentru implementarea planului de actiune stabilit impreuna cu dumneavoastra.

Livrabile:

  • Planificarea etapelor de parcurs, cu identificarea obiectivelor concrete pe termen scurt/mediu;
  • Re/Definirea structurii, a rolurilor si obiectivelor din cadrul departamentelor suport (financiar, resurse umane, IT, administrativ, operatiuni, marketing, PR);
  • Re/Definirea proceselor din departamente si interdepartamentale, pe baza principiului simplitatii si al eficientei;
  • Rapoarte periodice asupra implementarii strategiei in operatiuni, cu plan de corectie daca este necesar;
  • Urmarirea rezultatelor, adaptarea organizatiei, a modului de lucru la schimbarile ce apar pe termen mediu si lung.
Evaluarea si imbunatatirea performantei directorului si a echipei:

Acordam asistenta si contribuim activ in evaluarea si re/organizarea unui departament suport: departamentului financiar, a celui de resurse umane, IT, administrativ, operatiuni, marketing PR, din cadrul companiei dumneavoastra.

Livrabile:

  • Planificarea etapelor de parcurs, cu identificarea obiectivelor concrete pe termen scurt/mediu;
  • Evaluarea performantei directorului si a echipei;
  • Re/Definirea structurii, a rolurilor si obiectivelor din cadrul departamentului respectiv. Fise de post, indicatori de performanta;
  • Re/Definirea proceselor din departament si interdepartamentale pe baza principiului simplitatii si al eficientei;
  • Manual de proceduri si metode de lucru pentru activitatile de baza, diagrama de inlocuire;
  • Plan de dezvoltare pentru director si echipa;
  • Training pentru departamente si/sau individual;
  • Raport periodic asupra rezultatelor, evaluarea performantei proceselor si a echipei, recomandari pentru situatii noi sau exceptionale.
Pregatirea directorului financiar, a directorului de operatiuni si/sau a directorului de dezvoltare a afacerii:

Acordam asistenta si contribuim activ in evaluarea si dezvoltarea directorului din compania dvs. Oferim coaching, pentru a provoca iesirea din zona de confort si a identifica perspective noi, a (re)defini potentialul, identificand impreuna blocajele si limitele.

Livrabile:

  • Raport de evaluare competente tehnice si abilitati de management;
  • Plan de actiune cu indicatori de performanta;
  • Coaching sau training pentru dezvoltarea competentelor tehnice si a abilitatilor de management;
  • Rapoarte de evaluare periodica;
  • Asistenta pe termen mediu/lung pentru consolidarea cunostintelor transferate si coaching sau training pentru a face fata cu succes unor situatii noi sau exceptionale.
Consultanta in management strategic:

Consolidam/Construim si contribuim la o buna integrare a competentelor financiare, de management si de business. Acordam consultanta pentru a stabili modul optim de lucru si asteptarile rezonabile ale antreprenorului si/sau directorului general de la directorul financiar, directorul de operatiuni si sau directorul de dezvoltare a afacerii etc.

Livrabile:

  • Evaluare si plan de dezvoltare a managementului agreat impreuna cu dumneavoastra;
  • Coaching sau training pentru realizarea planului de dezvoltare;
  • Asistenta pe termen mediu/lung pentru consolidarea si dezvoltarea afacerii dumneavoastra.
Managementul riscului:

Managementul riscului:

Contribuim la formalizarea unui proces prin care se identifica si evalueaza permanent riscurile afacerii dumneavoastra, cu identificarea de masuri necesare si aplicate pentru dezvoltarea in securitate a afacerii dumneavoastra, cu investitie optima si costuri minime in situatii de criza/exceptie.

Livrabile:

  • Plan de proiect, pregatire Manager de Proiect (in etapa initiala sau la final);
  • Registru de riscuri (impact, probabilitate, masuri/metoda de tratare a riscurilor principale);
  • Adaptarea organizatiei (echipe, procese, activitati) pentru a include in activitatea de zi cu zi acest proces de gestiune si tratare a riscurilor;
  • Rapoarte periodice de evaluare;
  • Asistenta pe termen mediu/lung pentru Managerul de Proiect.
Asistenta la implementarea si optimizarea sistemelor informatice financiar-contabile si de gestiune:

Asistam si contribuim activ la procesul de identificare si decizie asupra celei mai bune solutii informatice pentru afacerea dvs, dar si in etapele de implementare, training si follow-up dupa implementare, garantand astfel eficienta si succesul proiectului.

Livrabile:

  • Raport initial de evaluare;
  • Plan de proiect si indicatori de performanta;
  • Asistenta in relatia cu furnizorul de solutii informatice;
  • Asistenta la implementare si dupa implementare;
  • Training Manager de Proiect si/sau utilizatori;
  • Rapoarte periodice.
Revizuire contabila, fiscala si salarizare:

Asistam si contribuim activ la dezvoltarea in securitate a afacerii dvs, prin interventii punctuale sau permanente cu obiectivul de a verifica legalitatea si corectitudinea raportarii rezultatelor financiare, pentru optimizarea rezultatelor fiscale si respectarea legislatiei in vigoare.

Livrabile:

  • Raport initial de evaluare, pentru tema/perioada supuse revizuirii;
  • Plan de proiect;
  • Asistenta pentru implementarea recomandarilor agreate impreuna cu dumneavoastra. Training pentru angajatul/angajatii dumneavoastra;
  • Raport final;
  • Asistenta si consultanta pe termen mediu si/sau lung, permanenta sau la cerere.

Oferta mea este adresata in principal, dar nu se limiteaza la companiile antreprenoriale si antreprenori, care au realizat sau planuiesc o dezvoltare rapida si care constientizeaza nevoia de a primi suport pentru management strategic si financiar de la o echipa de profesionisti, pentru a se asigura ca dezvoltarea afacerii lor se face in conditii optime, in securitate si cu riscuri cunoscute si asumate, prin echipe si directori performanti.