Contractia afacerilor: solutii si exemplificare in transporturi

Contractia economica este termenul din ce in ce mai folosit de catre antreprenorii romani, pe fondul pandemiei care coincide si cu situatia economica internationala, care a suferit modificari majore in ultimul an.

Contractia merge in descresterea afacerii si este caracterizata de scaderea veniturilor si a incasarilor, o stare financiara vulnerabila, care se poate degrada treptat si accelerat. Prin perpetuarea acestui trend descrescator, rezulta pierderi si de pana la 80% din veniturile unei companii, blocaj si chiar faliment.

In aceste situatii, antreprenorul va anticipa o posibila contractie a afacerii si va interveni la timp prin aplicarea de instrumente financiare. Astfel, fenomenul se trateaza contextual, perceput izolat, iar pierderile financiare se pot limita.

In opinia strategului financiar Ioana Arsenie, domeniul transporturilor din Romania pare sa inregistreze o contractie economica de 30% pe fondul pandemiei.

Efectele fenomenului de contractie economica in transporturi se pot percepe prin anumite actiuni realizate in mod direct de catre antreprenori si manageri: restructurari de personal, oprirea partiala a unei capacitati de lucru, reducerea bugetului de marketing, reducerea cheltuielilor administrative, taierile in categoriile de cheltuieli care nu afecteaza imediat continuarea afacerii, prudenta in decizii investitionale si suspendarea proiectelor de investitii.

Cand aplici o scadere de venituri in reajustarea bugetului, aplici simultan masuri de limitare a pierderii, astfel vei avea un buget destul de flexibil in firma care sa iti permita o continuare modesta a afacerii.

Etapa de contractie este o etapa fireasca in ciclul de evolutie al afacerilor, insa, daca nu este gestionata suficient de rapid de la declansare, ferm si pe termen lung, provoaca pierderi in mod accelerat si determina o situatie greu de gestionat, de criza, in care continuarea afacerii poate sa fie sub semnul intrebarii, cu atat mai mult cu cat se suprapune cu etapa de contractie economica globala si a industriei.

Posibile solutii de aplicat cand te confrunzi cu fenomenul de contractie a afacerii:

  1. Redimensioneaza bugetul companiei;
  2. Dezvolta structura de cheltuieli variabile si diminueaza masa cheltuielilor fixe;
  3. Aplica taieri de cheltuieli care nu influenteaza activitatea de baza si nu pun in risc continuarea afacerii;
  4. Identifica liniile de business cele mai profitabile si cu potential pozitiv si actioneaza pentru stabilizarea si cresterea acestora;
  5. In oglinda, decide rapid taieri si suspendarea acelor activitati care genereaza pierderi si nu sunt sustenabile de sine statator.

Diversificarea in transport poate reprezenta un context pozitiv, de care ar trebui sa tinem cont pentru mentinerea capacitatilor de lucru”, explica Ioana Arsenie.

Pentru transportul cargo, recomand antreprenorilor sa caute solutii pentru ca utilizarea capacitatii  sa fie cat mai mare, sa izoleze masinile care nu lucreaza si sa actioneze pentru a suspenda/ingheta cheltuielile aferente, pretul sa fie transparent si atent calculat, conform cu noua structura a costurilor si conditiile din piata, renegocierea politicilor contractuale cu partenerii, clientii – in vederea securizarii procesului de recuperare a banilor cu cat mai putine intarzieri, pe care sa le controleze in cash-flow.

Pentru transportul de persoane, recomand antreprenorilor sa valorifice oportunitatile curente, spatiile intr-un mijloc de transport, subinchirierea, dezvoltarea altor linii de business adiacente – utilizand analize de cost de oportunitate.

De ce merita efortul pentru a investi, chiar si in pandemie?

Daca ai drept obiectiv sa iti mentii rezervele vitale ale afacerii si cu resursele limitate sa iti multiplici liniile de business si sa sustii cheltuielile in ciuda unei situatii economice tensionate, inseama ca iti vei optimiza afacerea, un fapt benefic pentru dezvoltarea viitoare, iar contractia economica se poate diminua pana la control. In plus, in contextul in care alti jucatori isi restrang activitatea, vei putea identifica zone de dezvoltare pe care anterior le accesai cu dificultate.

Nota de precautie cu privire la declaratii anticipative

Afirmatiile prezentate cu privire la fenomenul de contractie economica se bazeaza pe ipotezele actuale si implica riscuri cunoscute dar si necunoscute, care ar putea provoca rezultate reale sau evenimente care sa difere semnificativ de cele exprimate in declaratiile de mai sus. In plus, cuvintele “poate, in opinia, va, estimeaza” si alte expresii similare, identifica declaratii anticipative.

Ioana Arsenie este consultant de business si strateg financiar, fondatorul Trusted Advisor Strategy & Finance. Avand o expertiza de 20 de ani, in finante si in roluri strategice in Romania si la nivel international, Ioana actioneaza in parteneriat cu antreprenorii, cu obiective concrete de cresterea performantei economice a afacerilor si a averii nete a antreprenorilor, realizate cu ajutorul instrumentelor dezvoltate special pentru IMM-uri: Tabloul de Bord, Simulatorul de Business, Trusted App.

 Multumim pentru preluarea Informarii de presa:

https://www.zf.ro/companii/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-19899399

https://www.forbes.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania-201991

https://www.business-adviser.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania/

https://www.bizis.ro/economie/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania/

https://www.bursa.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-procente-pentru-transportatorii-din-romania-62410243

https://www.ziuacargo.ro/stiri/ioana-arsenie-pierderi-de-pana-la-30-pentru-transportatorii-romani-181676.html/

https://www.revista-patronatelor.ro/ioana-arsenie-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania/

https://traficmedia.ro/pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-romani-din-cauza-contractiei-economice/

http://www.anuaruldeconsultanta.ro/articole/3073-ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania.html

https://www.businesspress.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania/

https://www.jurnalul-bucurestiului.ro/fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania/

https://www.prwave.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania/

https://www.stiripesurse.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30prc_1624840.html

https://doingbusiness.ro/articol/fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania-5747

https://qwer.ro/ioana-arsenie-strateg-financiar-fenomenul-actual-de-contractie-economica-aduce-pierderi-si-de-30-pentru-transportatorii-din-romania

https://www.orange.ro/info/news/zf/article/3004606

 

Share On Facebook
Share On Linkedin
Share On Stumbleupon
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *