Planificare financiara in 2021

As vrea sa te intreb care erau obiectivele tale de business, la inceputul anului, exprimate in cifre, si care este gradul lor de realizare. Ar fi bine sa putem explica, intr-o analiza factoriala, de ce nu ai realizat obiectivele sau de ce le-ai depasit. Multi antreprenori cred ca daca realizeaza obiectivele nu este nevoie de o analiza, ceea ce poate fi o capcana. La fel cum, de exemplu, o crestere de 5% este insuficienta intr-o piata care a crescut cu 10%.

Sunt cateva elemente pe care trebuie sa le stapanesti la un nivel cat mai bun pe partea de cifre:

  • Strategia de pret – este un mix intre comercial/marketing si finante. Calculul (tehnic) al pretului este o munca minutioasa. Existe retete de lucru, insa este nevoie de adaptarea atenta pentru fiecare companie si produs in parte. Mai departe, revizuirea periodica a standardelor de cost incluse.
  • Analiza si proiectiile de Venituri si Cheltuieli (P&L). Din nou, maiestria sta si aici in cuplarea celor doua activitati. Este important ca proiectiile sa nu fie statice, sa evolueze in functie de evolutia pietei, a conditiilor concurentiale, a costurilor, a taxelor, etc.
  • Cash-Flow-ul trebuie sa fie corelat cu P&L si sa includa “rezerve”, bazate pe experienta.

Astfel ca toate aceste instrumente financiare trebuie realizate cu contributia omului de business, care cunoaste piata, partea comerciala/clientii si poate cel mai bine sa faca estimarile necesare. Un finantist, oricat de bun ar fi, nu poate lucra fara inputul tau.

Ce faci insa daca ai un contabil, care doar livreaza elementele obligatorii, si acestea in termenele maximale, pentru plata taxelor la stat?

Am intalnit antreprenori care isi tin propriile evidente, fara a putea fi corelate cu contabilitatea si fara a extrage mai departe esenta pentru analiza si proiectii.

Solutia pe care o propun este implementarea unui sistem de actualizare a datelor in sistemul financiar-contabil, in timp (semi)real, saptamanal macar, cu inchiderea de luna, provizorie, la inceputul lunii urmatoare, suplimentata cu raportare in Trusted App, analiza si simulatorul de business.

Citeste si aceste articole:

Concret, te invit sa:

  1. Participi la Workshopuri, alaturi de alti antreprenori, cu obiectivul de a fixa notiunile de baza. Agenda de webinarii Trusted Advisor aici.
  2. Lucram impreuna Proiectul initial de stabilire a Strategiei financiare pentru 2021, avand componentele de mai sus.
  3. Te asistam la Implementare in 2021, prin sesiuni de training si lucru, alaturi de echipa ta si intalniri de recalibrare lunare.

Daca consideri ca acest proces este util pentru tine si compania ta te rog sa imi lasi un mesaj cu datele de contact, pentru a stabili sesiunea initiala, gratuita, de dimensionare a proiectului aici.

 

Despre mine: Din anul 2000 lucrez in domeniul consultantei financiare, fiscale si de management, din care aproape zece ani am fost director financiar si manager responsabil de operational si strategie in cadrul unei companii multinationale (Timac Agro Romania – grupul Roullier), prezente pe piata din Romania. Am lucrat in Romania, dar am coordonat financiar si strategic mai multe proiecte in tari din regiunea noastra, precum Turcia, Grecia, Republica Moldova si Ucraina. In cei 17 ani de activitate, datorita diversitatii activitatii de consultanta desfasurate, am avut oportunitatea sa cunosc si sa lucrez cu clienti din multe industrii, acestea variind de la productie si comert pana la servicii. Ca formare, sunt profesor de matematica si economist. Am devenit expert contabil in anul 2004 si membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) in 2010. Printre companiile care au fost beneficiarii activitatii mele de consultanta financiara, fiscala si strategica se numara atat multinationale, cat si IMM-uri si ONG-uri. Sunt membru non-executiv in Boardul unor IMM-uri din industri diferite.

Serviciile Trusted Advisor – strategie de business, management financiar si contabilitate.

Organizam seria de evenimente TRUSTED Advisor by Ioana Arsenie prin care oferim abilități specializate tuturor antreprenorilor interesați de dezvoltarea businessului și de intrarea într-o nouă etapă cu ajutor profesionist.

Instrumente proprii: TABLOUL DE BORD, SIMULATORUL DE BUSINESS si TRUSTED APP.

#TRUSTEDApp oferă democratizarea accesului la instrumente profesionale de raportare financiară pentru companiile care nu au bugete pentru implementarea de soluții ERP. Investiția lunară începe de la 5 euro, în funcție de cifra de afaceri.
Aplicația oferă un produs tehnologic pentru antreprenorii care sunt în curs de dezvoltare și vizează diversificarea unităților de business, extinderea către noi piețe și atingerea primului milion de euro din companie. Reprezintă o aplicație web și ajută în automatizarea proceselor interne și către firmele de contablitate dar și către antreprenori.
Este un instrument de business intelligence care facilitează accesul la o vizibilitate sporită privind rezultatul financiar, pe categorii de venituri și cheltuieli dar și situația bilanțieră, cu principalii indicatori de performanță.
Despre Trusted App in acest articol.

 

Share On Facebook
Share On Linkedin
Share On Stumbleupon
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *