Propunerea noastra pentru curatenia de toamna

Ne bucuram sa vedem cat de mare este atasamentul antreprenorilor fata de contabilul cu care lucreaza. Este normal, pentru ca tot ce inseamna constructia de business se reflecta in cifrele de care un contabil are grija luna de luna. Iar daca o face echidistant, profesionist, proactiv si agil isi castiga rolul bine meritat alaturi de antreprenor.

1.Din experienta noastra, decizia de a schimba un contabil are in spate de regula 4 motivatii:

  • Afacerea mea creste si simt ca am nevoie de mai mult suport pentru procesul decizional; in traducere libera, am nevoie de o “bucata” de management financiar, integrata, ideal, in acelasi pachet, cu acelasi partener cu care aleg sa lucrez; tot aici intra si afacerile care stagneaza/scad, pentru care se doreste o opinie despre costul de oportunitate, respectiv daca sa continui sau nu acea afacere/acel proiect/acea linie de business;
  • Observ accidente tot mai multe: notificari ANAF, penalitati, notificari de la furnizori si clienti si exemplele pot continua;
  • Nu sunt la curent cu cadrul legislativ si optiunile pe care le am pentru a lucra in conditii optime;
  • Nu stiu cum stam, primesc un bilant de final de an care ma intriga prin cifrele prezentare, fara legatura cu “imaginea” sau evidenta mea “dubla”.

2.Totusi, de ce rezistenta la schimbare este atat de mare? Sa fie vorba despre zona de confort?

In discutiile cu potentialii clienti relev cateva aspecte care conditioneaza modul de lucru si calitatea rezultatelor noastre:

  • Clarificaram / definim procesele in cadrul companiei
  • Mapam aceste procese in contabilitate si, in cascada, in raportarea financiara
  • Da, raportare financiara si upgrade strategie financiara, noi nu livram doar contabilitate (te invitam sa vezi un material despre acest subiect aici)
  • Ne asumam termene de livrare de ambele parti (putem livra in 1-5 zile, in functie de marimea companiei tale, doar cu o maxima atentie pentru planificare, pentru ca da, ne respectam angajatii). Fara mai multe comentarii, ne asumam predarea documentelor in prima saptamana din luna si clarificari rapide / max 1 zi.
  • Iti asumi sa iei decizii pentru corectarea problemelor identificate in procesul de preluare. Da, credeti-ne, chiar si la afaceri de 100000 euro gasim situatii cu materialitate semnificativa. Noi nu continuam sa lasam sume gresite, neclare in conturi si sa le ducem la nesfarsit in situatii financiare deformate.

Astfel, procesul de tranzitie este clarificat si asumat, dar, fara doar si poate, presupune o schimbare de obiceiuri pentru antreprenor si in organizatia sa.

Ce este si De ce “curatenia de toamna”?

Poate cunosti, in companiile mari, exista procesul de “hard close“, realizat in octombrie/noiembrie, in care se simuleaza inchiderea de an si conturile sunt auditate. Acesta este momentul in care sunt identificate punctele de actiune pentru a finaliza corect inchiderea de an. De multe ori, procesul de hard close era mai complicat decat cel de final closing, pentru ca includea estimarea de rezultat: com aterizam la 31.12.

Din experienta noastra, procesul de clarificare / curatenie la preluarea contabilitatii dvs estimeaza in medie 2-3 luni.

Acesta este argumentul cu care propunem “curatenia de toamna”, fie ca este un review/diagnoza sau o preluare completa a contabilitatii, completate cu partea de bugetare pentru anul viitor.

Oferta noastra:

Solicita o discutie in aceasta luna si contracteaza serviciile noastre: office@ioanaarsenie.ro

Oferim consultanta gratuita pentru remedierea problemelor constatate si optimizarile vizibile in procesul initial de diagnoza. Facem acest lucru pentru a demonstra angajamentul nostru fata de dvs pe drumul pe care il parcurgem impreuna mai departe.

Colaborarea cu noi te ajuta sa implementezi rolul de Director Financiar in compania ta, chiar daca nu angajezi o persoana dedicata 100% pentru acest rol:

Share On Facebook
Share On Linkedin
Contact us

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *